ODEABANK O'ART, CANAN HAYAL-İ ALEM SERGİSİYLE CİNSİYET EŞİTLİĞİNE VURGU YAPIYOR

0/(0)
11 Kasım 2021 Perşembe
Yorum (0)
ODEABANK O'ART, CANAN HAYAL-İ ALEM SERGİSİYLE CİNSİYET EŞİTLİĞİNE VURGU YAPIYOR

Odeabank’ın sanat platformu O’Art, yeni sezon açılışını çok önemli bir sergiyle kutluyor. Kendini bir ‘hikaye anlatıcısı’ olarak niteleyen sanatçı CANAN’ın birbirinden değerli eserlerinden oluşan ve toplumsal cinsiyet eşitliğine vurgu yapan sergisi “Hayal-i Alem”, 20 Kasım tarihine dek sanatseverler tarafından ziyaret edilebilecek. Fiziksel serginin sona ermesiyle, Odeabank web sitesi üzerinden çevrimiçi sergi ziyareti de mümkün olacak. 

ODEABANK O’ART, CANAN HAYAL-İ ALEM SERGİSİYLE CİNSİYET EŞİTLİĞİNE VURGU YAPIYOR2015 yılından bu yana, çağdaş sanatın temsilcilerine ev sahipliği yapan Odeabank’ın sanat platformu O’Art, bu kez sanatçı CANAN’ın, daha önce hiç sergilenmemiş yapıtlarından oluşan sergiyi görücüye çıkarıyor. Etkinlikte sanatçının kendi sesinden masal kayıtlarının da dinlenebileceği bir karekodsistemi de kuruldu.

Toplumsal cinsiyet eşitliğine inanan bir insan ve feminist bir sanatçı olarak masalların farklı analiz edilmesi gerektiğine de inandığını dile getiren CANAN, Hayal-i Alem isimli sergisiyle masallara farklı bir yorum getirmek istediğini belirtti. Yaptığı açıklamada, samimiyetle yorumlanan bir sanatın, karşı tarafa da aynı sıcaklıkla yansıyacağını düşündüğünü de aktaran sanatçı, bu sergide aşk, kahkaha ve masalın var olduğuna ama en önemli ana unsurlardan birinin koku olduğuna dikkat çekti. CANAN, bu farklılıkla tüm serginin, izleyicinin farklı duyularına hitap edeceğini vurguladı ve Minyatür sanatından ve camaltı resimlerinden, geleneksel el sanatlarından ilham alarak hazırladığı sergisi için büyük heyecan duyduğunu ifade etti.

ODEABANK O’ART, CANAN HAYAL-İ ALEM SERGİSİYLE CİNSİYET EŞİTLİĞİNE VURGU YAPIYORCANAN, sergideki eserlerin yaratım sürecine dair ise şunları söyledi; “Son 3 senedir semboller ve mitolojiler üzerine düşünüyorum. Mitoloji ve masalların aslında kolektif bilinçaltımızda sezgisel olarak bize çok şey söylediğine inanıyorum.  Sergi mitolojik, masalsı karakterlerden oluşuyor. Çünkü Hayal-i Alem’in aynı masallardaki gibi imge dünyasını da aynı şekilde işlediğini düşünüyorum. Hayal dünyası öncelikli olarak bizim çocuksu ferahlığımızı sembolize ediyor. Semboller dünyası ise güzellikleri ortaya koyuyor. Sergideki enstalasyonlarda mitolojik karakterler var. Masallardan, tarihsel alanda kolektif bilinçaltının oluşturmuş olduğu mitolojik karakterleri dönüştürerek, yeni masallar ve yeni karakterler yaratıyorum. Bunlar pullu, payetli, kanatlı ve kokulu şeyler. Çünkü izleyicinin farklı duyularına da hitap etmek istiyorum. Bunları 3 boyutlu büyük minyatür heykeller ya da minyatür enstalasyonlar olarak tanımlayabiliriz. Minyatür estetiğinden faydalanmak, pullar, payetler, nakışın işin içine girmesi serginin estetiği açısından da önemli benim için. Sergide hem müzik hem de masallar var. Odalarda yer alan masalları sanatseverler kendi telefonlarından dinleyerek sergiyi gezebiliyorlar.”

CANAN’ın, sergisinde hikayenin en başına dönerek çocuklukta anlatılan masallardan, efsanelerden kurguladığı bir dünyada; kendi dünyasından biriktirdiği her miti ve imgeyi içine yerleştirebildiği, mitolojik karakterlere büründürdüğü bir hayali alem yarattığını belirten Hayal-i Alem sergisinin Küratörü Begüm Güney, kanatlı atlar, bedensiz melekler, yerin altında ve üstünde yaşayan, yarı hayvan yarı insan gerçeküstü yaratıkların yer aldığı bu alemde hayali olanın, gerçek olana yansıdığından bahsetti.

ODEABANK O’ART, CANAN HAYAL-İ ALEM SERGİSİYLE CİNSİYET EŞİTLİĞİNE VURGU YAPIYORParlak kumaşlara ve tüllere incelikle işlenen nakış, pul, payet ve boncuklar, gövdelerinde ve görkemli kanatlarında kullanılan renkli tüyler, süslü metal aksesuarlar ile sağlanan görselliği, geleneksel minyatür estetiğini yücelttiği sembolik bir Doğu mistisizmi taşıdığının altını çizen Güney sözlerine, “Tüm duyuları harekete geçiren müziğin, sesin ve kokunun da dahil edildiği, üç boyutlu minyatür heykel olarak tanımladığımız, kurutulmuş çiçek ve bitkilerin iliştirildiği figürler; mekana güzel kokular yayarak CANAN’ın kahkahalarına, kendi sesinden masallarına karışıyor.” şeklinde devam etti.

Sergideki ‘Ahu’ isimli eser, gül kokuları içerisinde izleyicinin dileklerini gerçekleştirmeyi vaat ediyor; 12 metrelik bir yılan izleyicinin korkusunu devasa bir güzelliğe çevirirken, hemen karşısında ‘Kokundan Tanırım Seni’ isimli enstalatif bir yapıt yer alıyor. Bu ve benzeri birbirinden çarpıcı enstalasyon çalışmalarının yanı sıra 71 adet minyatürden oluşan ‘büyü’ serisi de ilk defa sanatseverlerle buluşuyor.

Bu içeriği yararlı buldunuz mu?
Vereceğiniz puan ile içeriği katkıda bulunmuş olacaksınız
...
1 puan2 puan3 puan4 puan5 puan


Yorum Yazınİçerik hakkında ki düşüncelerinizi paylaşabilirsiniz.


Kategori'ye Ait Diğer Haberler